SU DÖNGÜSÜ ( HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
TEMA:DÜN BUGÜN YARIN
SINIF: 3
SÜRE: 40+40 dk
KAZANIM:Doğadaki su döngüsünün nasıl gerçekleştiği hakkında sorular sorarak çıkarımlarda bulunur.
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Araştırma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yöneliktir.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Soru- cevap,anlatım, beyin fırtınası, tartışma, görsel okuma, yaparak yaşayarak öğrenme
ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı, çalışma kitabı, a4 dosya kağıdı, kutular
TÜRKÇE
KAZANIMLAR
YAZMA
1.Yazma Kurallarını Uygulama
1.Yazmak için hazırlık yapar
2.Yazma amacını belirler.
3.Kelimeler,cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakır.
4.Bütün yazılarını bitişik eğik yazı ile yazar.
5.Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.
6.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru yazar ve yerinde kullanır.
7.Yazılarında yazım kurallarını uygular.
8.Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder.
9.Yazılarında sözlük ve yazım klavuzundan yararlanır.
10.Konu dışına çıkmadan yazar.
3. TÜR, YÖNTEM ve TEKNİKLER
1. Hikaye oluşturma
Hikaye yazma ve eksik hikayeyi tamamlama.
2.Kendini Yazılı Olarak İfade Etme
3. Yazısına uygun başlık belirler
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.Görsel Okuma
15.Metin ve görsel ilişkisini sorgular
DERS: MATEMATİK
ÖĞRENME ALANI:Geometri
SÜRE: 40
ALT ÖĞRENME ALANI: Düzlem, nokta ve doğru
KAZANIMLAR: Doğruyu, ışını ve doğru parçasını modellerle ile tasvir eder.
BECERİLER: İlişkilendirme,akıl yürütme
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Yaparak yaşayarak öğrenme
ARAÇ GEREÇLER: A4 kağıtları, makas,boya kalemleri
DERS: GÖRSEL SANATLAR
KAZANIM: 1. Güzel bulduğu nesne ve varlıklarla ilgili görsel tasarımlar yapar.
ARAÇ GEREÇLER: Resim kağıtları, boya kalemleri
HAYAT BİLGİSİ
MERAK UYANDIRMA:Projeksiyonla buz dünyasından alınmış karelerden slayt sunumu yapıldı.
kendi aralarında konuşmalar dinlendi.
İLGİYİ ODAKLAMA: Öğrencilere şimdi bahçeye çıkılacağı söylendi. bahçede oluşmuş su birikintilerinin yanına götürülerek burada ne oluştuğu soruldu.
solucan suyun içinde çocuklarfark etmişler.
bu su birikintisinin nasıl oluştuğu soruldu. yağmur damlaları cevabı buldurulur.
bu su birikintisine neler olacağı sorularak, toprağa emilme, bitki köklerine ulaşma, hayvanların içtiği ve buharlaşma kavramları bulduruldu..
suyun doğada kaybolmadığını gezerek döngü oluşturduğu kavratıldı.
ÖĞRENME DENEYİMİ: 7 Tane kutu belirlenen noktalara konur. Bunların önlerine hazırlanmış 7 tane durum kağıtları( bulut, dağ, akarsu, okyanus, yeraltı kaynağı, bitki ve hayvan) asılır. her kutuya direktifler yazılarak konur.
BULUT: 1- Bir su damlası olarak yağmur oldun ve dağa düştün. dağa git
2- çok soğuktu kar olarak dağa düştün. dağa git
3- yağmur damlası olarak okyanusa düştün.
DAĞ: 1- Yuvarlanarak akarsuya düştün. akarsuya git
2- topraktan emilerek yeraltına indin. yeraltı kaynağına git,
3-eridin akarsu yoluyla okyanuslara ulaştın. okyanusa git.
VE HER KUTAYA BÖYLE DİREKTİFLER KONDU.
çocukların oynamaları izlendi.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI: Her gruba bir bölümünün aklında kalanlarını aranızda konuşarak resme aktarmalarını istedim. bunları tahtada bir döngü olacak şekilde bir bütün haline getirmelerini söyledim.
GÖRSEL SANATLAR: Akıllarında kalanları deneyimin paylaşımı kısmında resme aktarmalarını ve a4 ve boya kalemleri kullanmaları istenmiştir.
MATEMATİK:
MERAK OLUŞTURMA:Deneyimin paylaşımı kısmında yapılan resim kağıtlarının düzlemin neyi olduğu soruldu. cevaplarla düzlem parçası bulundu.
İLGİYİ ODAKLAMA: B u resim kağıtları ile bir yapboz elde ede biliriz mi diye soruldu.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Şimdi bunlarla bir düzlem elde etmeleri ve doğrular yaparak bir döngü yapılması istendi.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI: Birbirlerine ellerine alınan parçaların neler olduğu sormalarını bilemeyenlere bedensel bir hareket cezaları yapmaları istendi.
TÜRKÇE
Her gruba a4 kağıtları dağıtıldı. kalemler, boya kalemleri kullanarak şimdi 3er dakika süre tanınacağı ve hikaye oluşurma, bir gazete haberi, reklam veya afiş,resim kıısımlarından oluşan bir döngü oluşturulacağı söylendi. 3 dakika sonunda kağıtların el değiştireceği ve kalan yerden tamamlanacığı söylendi.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...